piątek, 11 października 2013

Kocyk i elfik :)

Skończyłam kocyk. Obrobiłam go kolorowymi półsłupkami i .. voila '

Wzór lekki , łatwy i przyjemny, znaleziony na blogu Attic 24 . Może pokuszę się na zrobienie drugiego, większego? No, zobaczymy .....

A teraz to, na co czekałam , niecierpliwie dziergając kocyk - Bożonarodzeniowy Elfik !!!!
Córa zakupiła muliny już w zeszłym tygodniu, jednak chciałam pozbyć się obciążenia w postaci kocyka, coby zacząć z nowa kartą :)
Jednak cena muliny mnie powaliła. W wakacje, w Wągrowcu kupowałam Ariadnę ( bo lecę zamiennikami) za 1,15 , a w Olsztynie, w pasmanterii przy dworcu - za 1,70 !!!! Większe miasto i cena większa! Masakra!
Teraz wybór kanwy. Miałam jeszcze jeden kawałek Dublina 25 - zaczęłam na tym - nie pasuje. Jak przez dwie nitki - xxx ogromniaste, jak co 1 nitkę - będę się męczyć jak przy Dziewczynce - to ma być przyjemność, a nie męka !!! Sprułam i zaczęłam szukać. Znalazłam len w kolorze cytryny, wielkość, splot odpowiedni, tylko ten kolor! Potrzeba matką wynalazków - przecież mogę go zafarbować! No tak, tylko mąż w pracy, a farbek niet :(
Herbata - toż to jest barwnik !!! Przygotowałam gar, nawkładałam herbat z Biedronki + resztki kawy jakie były w domu - do tego len.  Gotuję, ale len niezbyt przyjmuje kolor, zostawiłam w kąpieli. Potem wypłukałam i wyszedł len koloru sraczkowatego, ale to zawsze lepszy niż cytrynowy :)
I zaczęłam haft !!!!

Zbliżenie ...


Na drugim zdjęciu lepiej widać kolor :)

Dane techniczne :
* kanwa - len znaleziony w domu, niewiadomego pochodzenia
* muliny - Ariadna - tu jeszcze raz chcę podziękować  koleżankom z Forum Złotych Rączek za pomoc w wyszukiwaniu mulin do tego obrazka
* satysfakcja - niezmiennie gwarantowana :))))

8 komentarzy:

  1. Cudowny wzorek,więc pewnie expresem go zrobisz!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocyk jest cudowny ! Ładnie dobrane kolory i wykończenie. A ile on ma centymetrów ? Elfik zapowiada się też bardzo ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten len nie wygląda jeszcze tak źle, zawsze mogło być gorzej ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie wyszła Ci kanwa, pasuje do tego wzoru:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale będzie śliczny elfik:-) Czekam na efekt końcowy.
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Elfik zapowiada się ciekawie, a kocyk śliczny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocyk bardzo fajny, faktycznie warto zrobić większy. Podziwiam efekty farbowania kanwy, ja farbowania wystrzegam się jak diabeł święconej wody :))) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń